Üretimden Satış Sonrasına: Girişimci Türk Kadınına Destek

Üretimden Satış Sonrasına: Girişimci Türk Kadınına Destek


"2018 yılında kendi markası Bloomsbury'yi kuran Gizem Yalçın Akan genç bir girişimci... Üstelik markasını kurarken de çalışan kadınlardan ilham almış ve kendi gibi girişimci ruhu olan zaanatkar Türk kadın üreticilerin ekonomilerine ve sosyal kalkınmalarına da destek olmuş.

asarım süreciniz nasıl başladı?

Çocukluktan beri var olan bir iç güdü ile Koç Üniversitesi'nde okuduğum yıllarda hobi olarak keçe ile teknoloji aksesuarları yapmaya başladım. Talepler neticesinde bu hobi ticarete dönüşmeye başladı ve İşletme bölümünden mezun olurken bu alanda ilerlemek ve kendi markamı kurmak istediğimi fark ettim. Böylece Londra'da Istituto Marangoni'de Moda ve Lüks Marka Yönetimi master programına başvurdum. Master sürecinde birçok global marka ile çalışma fırsatım oldu ve daha çok deri markalarına yöneldim. Master tezimi ise Türkiye'deki deri sektörü üzerine yazdım. Türkiye'ye döndükten sonra Türkiye'nin önemli deri markalarından birinde pazarlama bölümünde stajımı tamamladım. Aynı süreçte de Vakko Esmod Moda Akademisi'nde çanta tasarımı eğitimi aldım ve tasarım sürecim başlamış oldu. Bloomsbury'nin ilk koleksiyonu da bu süreçte ortaya çıktı.

Tasarımlarınızda hangi değerleri ön planda tutuyorsunuz? İlham kaynağınız nedir?

Bloomsbury markamızın misyonu yüksek kaliteli deri kullanarak, ustalık gerektiren el işçiliği ile fonksiyonelliği ön planda tutan, kalite ve şıklıktan ödün vermeyen tasarımlar ile sektörde farklılık yaratmak. En büyük ilham kaynağım kadınlar ve onların hayatını kolaylaştırabilecek dokunuşlar. Tasarımlarımda günlük hayatın ve sanatın etkisi de büyük. İlk koleksiyonumuz olan Bloomsbury Signature Koleksiyonu Londra?da yaşarken, etrafımda gözlemlediğim kadınların birden fazla çanta taşıması ve bunların çoğunun da modaya uygun olmaması beni yeni bir tasarıma götürdü. Bu süreç koleksiyonumuzdaki en fonksiyonel ürün olan Bloomsbury Signature Tote Bag?in ortaya çıkmasını sağladı. Yüzde yüz gerçek deri ile üretilen kaliteden ve şıklıktan ödün vermeden detayların düşünüldüğü fonksiyonel tasarımıyla kullanıcının hayatını kolaylaştıran bir çanta. Detaylı anlatmak gerekirse kullanıcının, kahvesini koyacağı bölmeden, cep aynasına, kalemliğine, kartlığına, bilgisayarı için geniş iç hacmine ve anahtarını çantasında aramadan kolaylıkla bulabileceği tasarıma sahip bir çanta.. Özetle kadınların hayatını güzelleştiren ve kolaylaştırabilecek her şey ilham kaynağım olabiliyor.

Markanızı yaratırken bu noktaya geleceğinizi düşünüyor muydunuz? Hedefleriniz neler?

Markamızı oluştururken tek bildiğim uzun ve keyifli bir yolculuğa başladığım ve hayallerimin peşinden gittiğim için mutlu oluşumdu, hala da 1.5 senelik bir marka olarak yolun başındayız fakat şimdiye kadar yaptığımız işlerden de çok mutlu bir şekilde verim alarak ilerliyoruz. Şuan dolaylı ihracat ve aynı zamanda mikro ihracat yapan bir markayız. Hedefimiz bu ölçüyü daha ileriye taşımak ve global pazarda adını duyuran bir Türk markası olmak.

 

https://www.hurriyet.com.tr/mahmure/yazarlar/gulcin-cavdarci/uretimden-satis-sonrasina-girisimci-turk-kadinina-destek-41570479



19.08.2020